❤*❤ دبستان دخترانه نیایش ❤*❤

❤ معلــم پـــارچه ا ی اســت با تـــــار محـبت و پـــــود علم❤

طرح جابر
تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست
طرح جابر بن حیان وآواسلوکی
 

[ ۱۳٩٤/۱۱/۳٠ ] [ ٦:٢٢ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

تاج نام نویسی
تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست
باتدریس صدای (ل)تاج نام نویسی برسر دختران گلم
 
ملینا صالح وملینا عرب والنا طالبی رفت.
 

[ ۱۳٩٤/۱۱/٢۸ ] [ ٧:٢٦ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

تدریس درس گل
تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست
 
تدریس درس گل با کمک آموزشی دختر گلم مهلا جوشقانی
 
دادن مداد گل به سر وحوله
 
 
تا تدریس بعدی خدانگه دار
 
 

[ ۱۳٩٤/۱۱/٢٥ ] [ ٦:٤٥ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

اردوی برج میلاد
تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست
 
این هم یک روز شاد شاد در برج میلاد در کنار دلفین ها
 
 
تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

[ ۱۳٩٤/۱۱/٢٤ ] [ ٦:٥۸ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

تدریس درس همکاری

تدریس صدای (ق)با دادن قاب عکس و نقل وشیرینی توسط

دختر گلم آوا قمری با تشکر از اولیای گرامی او

[ ۱۳٩٤/۱۱/٢۱ ] [ ٢:٥۱ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

جشن دهه فجر کلاس ما

این هم تصاویر مراسم دهه فجردر  کلاس  ما

این هم تصاویر نمایش مسابقه خرگوش ولاک پشت

این هم جوایز بچه ها برای تشکر از تلاش آن ها

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱٩ ] [ ٢:۳٦ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

تدریس درس درخت

تدریس صدای (خ) با دادن خرما و خیار توسط دختر گلم آوا سلوکی

با تشکر از همکاری اولیای گرامی او

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱٩ ] [ ۱:٢٢ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

دهه فجر مبار ک باد

 

  این هم نمایشگاه دست سازه های بچه ها

 

این هم مراسم جشن دهه فجر توسط کلاس دوم 

 

نمایش زیبای درخت مهربان

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱۸ ] [ ٦:۱٧ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

قدم نورسیده مبارک

این هم پذیرایی زهراسادات گلم که خدا یک خواهر خوشگل بهش داده.

عزیزم قدم هستی جان  مبارک باشه

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱٤ ] [ ٦:٤۳ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

مراسم دهه فجر منطقه 13

 

 مراسم دهه فجر وبریدن کیک انقلاب توسظ همکاران متولدین بهمن ماه

 

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱٤ ] [ ٦:٤٠ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

تدریس درس آدم برفی

تدریس صدای (ف) ودادن دفتر وفرفره توسط دخترگلم فاطمه مونیان

با تشکر از اولیای گرامی او

تا تدریس بعدی خدا نگه دار

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱٤ ] [ ٦:۳٦ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

ده چیستان قرآنی

                                 چیستان های قرانی برای کودکان
چیستان قرآنی برای کودکان

 

1- کدام سوره ای است که خلاصه قرآن است و ده نام دارد؟

2- کدام سوره قرآن است که همنام یکی از فلزات است؟

3- کدام سوره است که همنام یکی از فروع دین است؟

4- سفر فضایی پیامبر چه نام داشت؟

5-عدد بی نقطه در قرآن چیست؟

6-نام دو کشور که در قرآن نقطه ندارند؟


7- کدام سوره به ریحانه القرآن مشهور است؟

8- نام دیگر سوره ی ملک کدام است؟

9- کدام سوره از سوره های قرآن دارای 2 بسم الله می باشد؟

10- بیشترین تعداد سوگندهای قرآن در کدام سوره است؟

دختران گلم:اگر حداقل به 8 چیستان جواب بدهید ،

درکلاس با دادن جایزه از شما تقدیر می شود.

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱٢ ] [ ۱٢:۱٧ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

خصوصیات دانش آموزان ابتدایی

 

شاید برای بسیاری از افراد عادی این گونه به نظر رسد که تدریس در

دوره ی ابتدایی بسیار آسان بوده و با صرف کمترین زمان ممکن

می توان مطالب رابه دانش آموز انتقال داد.حال آنکه افراد متخصص

 و معلمین محترم از این موضوع مطلع اند که تدریس در این مقطع

( به شرط آموزش بهینه ) بسیار دشوارتر از دیگر مقاطع  می باشد.

 

 

 

 از ابتدایی ترین معلوماتی که هر معلم در مقطع ابتدایی تدریس می کند

شناخت خصوصیات و ویژگی های این دانش آموزان است که به طور

خلاصه به شرح زیر می باشد:

 

۱-خصوصیات بدنی              2-خصوصیات اجتماعی

 ۳-خصوصیات عاطفی        ۴-خصوصیات ذهنی

 

                          بقیه در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱۱ ] [ ٤:٢۸ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

ترساندن ژاپنی وغرور ملی ایرانی

 

ژاپنی ها همان کلاس اول دبستان، با بچه هایشان اتمام حجت می کنند ،

 درس اول هم جغرافیا است؛ نقشه ژاپن راجلوی بچه هامی گذارند و می گویند:

ببینید این ژاپن کوچولوی ماست، ببینید!

ژاپن ما نفت ندارد، گاز ندارد، معدن ندارد، زمینش محدود است و

جمعیتش زیاد و... لیست «نداشته ها» را به بچه ها گوشزد می کنند،

خیلی خودمانی بچه هایشان را می ترسانند...
 
در ژاپن نظام آموزشی فهرست مشاغل مورد نیاز جامعه را از همان اول کار،

 به «بچه ها»گوشزد میکند، حتی حجم موضوعات درسی کتابهای درسی در

 ژاپن،یک سوم اروپااست،چون ژاپنیهامعتقدند«عمق» بهتراز«وسعت» است!

حالا این را مقایسه کنید با کتابهای درسی و حتی رسانه های ما-از هر جناح و

 طیف، مخالف وموافق- از همان اول مدام در گوش بچه ها می خوانند:

«ای ایران،ای مرز پرگهر،سنگ کوهت در و گوهر است» و...

 در دبستان هم، اولین درس ما تاریخ است، نه برای عبرت، بلکه شرح

«افتخارات گذشته»، اگرنقشه جغرافیایی را هم بگذارند جلوی بچه ها،

باغرور میگویند:« بچه ها ببینید! ایران همه چیز دارد! ایران نفت دارد،

 گاز دارد، جنگل دارد، دریا دارد و...» نتیجه اش میشود احساس «داشتن»

و «غنای کامل» وایجاد تلفیقی از تنبلی اجتماعی و حتی طلبکاری که به

 اشتباه به آن میگوییم غرور ملی. با این وصف، کودکان و جوانان و

 و نسل جدید ما باید برای چه «چیزی» تلاش کنند؟ این میشود که بچه های

ما فکر و ذکرشان، میشود دکترشدن، مهندس شدن و خلبان شدن، یعنی

 شغل های رویایی و به شدت مادی – که نفع و رفاه «شخص»

 در آن حرف اول و آخر را میزند نه نیاز کشور ...

نویسنده : ؟؟

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱۱ ] [ ٢:٤٠ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

خوش نویسی در پایه ی اول ابتدایی

خوش نویسی

خوش نویسی مهارتی است که مانند سایر مهارتها باید به طور صحیح آموخته شود.اگرکودک درخانواده ای باشدکه اعضای آن ازذوق هنری برخوردار باشند به لحاظ توجه خانواده شان زمینه بیشتری برای فراگیری خط خوش خواهند
داشت.این امر ارثی نیست که هرکس والدینش خوش خط است خودش هم خوش خط خواهد بود. ولی خوش خط بودن والدین تاثیر زیادی بر خوش خط بودن فرزندان خواهد داشت.بدخطی والدین ومربی باعث خواهد شد که دانش آموز نیز بد خط شودچون دانش آموزان از حرکت دست و خط معلم پیروی می کنندوتمام حرکات آنها را در ذهن خود می سپارندولی همین خوش خطی دانش آموز گاهی باعث می شود اونیز بدخط شود.

عواملی که باعث بد خطی می شود

از جمله عوامل ترس ، استرس ،تکلیف زیاد گفتن ،اهمیت ندادن به خط دانش آموز،خط زدن تکلیف دانش آموز،تند نویسی ،نداشتن انگیزه، کم حوصلگی دانش آموز ،گاهی کم حوصلگی معلم در آموزش خط ،شلوغ بودن کلاس از نظر تعداد،بی اعتنایی معلم درآموزش خط نستعلیق در دوره ابتدایی،استفاده از مداد کوتاه،استفاده از کاغذ بدون خط،استفاده از خودکارو روان نویس در کلاس اول تاثیر زیادی بر روی بدخطی بچه ها دارد.

البته یکسری عوامل مربوط به خود دانش آموزنیز می شود.توجه نکردن کودک به خط زمینه و تخته سیاه نداشتن اعتماد به نفس موقع نوشتن ،بی دقتی هنگام نوشتن ،عدم رعایت فاصله بین حروف و کلمات،نحوه قرار گرفتن کاغذ، طرز قرار گرفتن بدن ،درست دست نگرفتن مداد ،ضعف عضلات انگشت باعث می شود که دانش آموز علاقه ی زیادی به خط نداشته باشد.

عواملی برای خوش خطی شاگردان

هرسال من با دانش آموزان بد خط در سر کلاس مواجه بوده ام ؛ولی از آنجا که من اکثر سالها معلم کلاس اول بوده ام به خط بچه ها توجه خاصی داشته ام.برای آنکه دانش آموزان بد خط نباشند جدای از بحث خانواده ودانش آموزان،سعی کردم خودم آموزش صحیح نوشتن را به آنها یاد بدهم و لذا برای شروع کار اول سال روی حرکات دست ورزی زیاد وقت می گذارم.انجام حرکات انگشت از قبیل خمیربازی ، ریگ بازی،گل بازی،کاغذ مچاله کردن،برنج بازی،شمارش مهره ها ،ورق زدن کتاب و.. از جمله حرکاتی است که به والدین در جلسات اول سال آموزش می دهم تا با مدرسه هماهنگ باشند.

وقتی دانش آموزان می خواهند مداد دست بگیرند روی طریقه مداد دست گرفتن ،طرز نشستن آن ها ،فاصله کاغذ تا سر و چشم دقت زیادی دارم.وقتی تدریس نشانه ها و زیر نویس ها را دارم سعی می کنم با خواندن شعر آنها را به نگاه کردن به دست خود ترغیب نمایم . بعد از نوشتن تک تک بچه ها را پای تخته می کنم تا ضمن مشاهده طریقه نوشتن  آن ها اشکالات آن ها در سر کلاس رفع شود،بعد شروع به نوشتن روی کاغذ و کتاب می کنند.داشته ام دانش آموزی که اول سال نمی توانسته مداد را دست بگیرد ولی با انجام حرکات دست ورزی ،و دقت در نوشتن او و البته همکاری خانواده اش توانستیم مشکل اوراحل نماییم و ازهمان ابتدا بدخطی اورا رفع نماییم.

   درآخرباید متذکر شوم که مهمترین عامل بدخطی بچه ها معلم است اگرمعلم بدخط بنویسد هیچ انتظاری از دانش آموز برای خوش خط بودن نداشته باشیم . پس  معلمی که خوش خط می نویسد خواهد توانست دانش آموزان خوش خط تحویل جامعه بدهد .

 

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱٠ ] [ ٧:٠٦ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

دل نوشته

 

استادی قبل از شروع کلاس فلسفه اش در حالی که وسایلی را به همراه داشت

در کلاس حاضر شد. وقتی کلاس شروع شد بدون هیچ کلامی شیشه خالی سس

 مایونزی را برداشت و با توپ های گلف شروع کرد به پر کردن آن.سپس از دانشجویان

پرسید که آیا شیشه پر شده است؟ آنها تایید کردند.در همین حال استاد سنگریزه هایی

را از پاکتی برداشت و در شیشه ریخت و به آرامی شیشه را تکان داد.

سنگریزه ها با تکان استاد وارد فضاهای خالی بین توپ های گلف شدند و استاد مجددا

پرسید که آیا شیشه پرشده است یا نه؟ دانشجویان پذیرفتند که شیشه پر شده است…

 این بار استاد بسته ای از شن را برداشت و در شیشه ریخت و شن تمام فضای های

 خالی را پر کرد. استاد بار دیگر پرسید که آیا باز شیشه پر شده است؟ دانشجویان به

اتفاق گفتند: بله!استاد این بار دو ظرف از شکلات را به حالت مایع در آورد و شروع کرد به

ریختن در همان شیشه به طوری که کاملا فضاهای بین دانه های شن نیز پر شود. در

این حالت دانشجویان شروع کردند به خندیدن.وقتی خندیدن دانشجویان تمام شد

 استاد گفت: “حالا”، ” می خواهم بدانید که این شیشه نمادی از زندگی شماست.

تصاویر زیباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی


ادامه مطلب

[ ۱۳٩٤/۱۱/٩ ] [ ٥:٢٤ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

معما

دختران خوبم ،شما می توانید جواب معما را در قسمت نظرات بنویسید،تا در کلاس از شما تقدیر شود.

راستی اگر شما هم مطلب یا معمای قشنگ بلد هستید برایم

بنویسید تا به نام خودتان در وبلاگ بگذارم.

[ ۱۳٩٤/۱۱/۸ ] [ ۱۱:۳٠ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

بازی بهترین آموزشه

       درخصوص فرهنگ کار تیمی

 بازی بهترین آموزشه

درمهدکودکهای ایران 9 صندلی میذارن و به 10 بچه میگن هر کی

نتونه سریع برای خودش یه جابگیره باخته و...ادامه بازی. بچه ها

هم همدیگر رو هل میدن تا خودشون بتونن روی صندلی بشینن.

    با این بازی ما از بچگی به کودکان خود آموزش می دهیم

 که هرکی باید به فکر خودش باشه.

درمهدکودکهای ژاپن 9صندلی میذارن و به 10 بچه میگن اگه یکی

روی صندلی جا نشه همه باختین.     لذا بچه ها نهایت سعی

خودشونو میکنن وهمدیگرروطوری بغل میکنن که کل تیم 10

نفره  روی 9 تا صندلی جا بشن و کسی بی صندلی نمونه.بعد

10نفرروی 8صندلی،بعد 10 نفرروی 7صندلی و همینطورتا آخر.

      بااین بازی اونابه بچه هاشون فرهنگ همدلی وکمک به
           
     همدیگررو یاد میدن.
جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن
 
 

[ ۱۳٩٤/۱۱/٧ ] [ ۱:۱٢ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

داستان

 

 

کسی کمک می کند؟؟؟

دوستان گلم سلام،داستان این هفته خیلی قشنگ هست .

پس سریع تر روی تصویر زیر کلیک کن

[ ۱۳٩٤/۱۱/٦ ] [ ٥:٠٠ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

با یک نفس عمیق وبا خواندن مطلب زیر به آرامش برسید.

                  

درودبرشمامشتاقان،بایک نفس عمیق وخواندن مطلب زیر به آرامش برسید.

1.باسکوت زندگی کنیم.

2.بامردمان پراسترس همراه نشویم وهمواره افرادآرام راجهت دوستی انتخاب کنیم.

3.مشکلات رامسائل قابل حل بدانیم وبیشتربه راه حل بیندیشیم.

4.هرکاری را 10دقیقه زودترآغازکنیم.

5.چوفرداشودفکرفرداکنیم وهمواره درحوضچه ی اکنون شناکنیم.

6ازآنچه داریم خوشنودباشیم وبه نداشته هایاازدست داده هاحسرت نخوریم.

7.بخشنده ی گناه دیگران باشیم تاآرامش بیابیم.

8.بگذاریم دیگران ماراآرام وصبورببینندنه مضطرب ونگران ونه اندوهگین.

9.تاآنجاکه ممکن است هنگام سفررانندگی نکنید،بگذاریدازمسافرت خودلذت ببرید.

10.مودب بودن احساس خوبی به انسان می دهد.

11.تمرین نه گفتن به کسانی که نمی خواهیم درخدمتشان باشیم به ماآرامش می بخشد.

12.عبارتهای تشویش آوراستفاده نکنیم وازکلام جهت آرام کردن موقعیت خودودیگران استفاده کنیم.

13.دقایقی ازروزراساکت وآرام مراقبه وتمرکزنمائیم تاانرژی لازم راجهت انجام فعالیت های مفیدکسب نمائیم.

14.عادت کنیم که آرام وعمیق نفس بکشیم .

15.همواره جویای تغییرودگرگونی درتمامی ابعادشخصیت خودباشیم وازنوشدن نهراسیم.                              

[ ۱۳٩٤/۱۱/٥ ] [ ٦:۳٩ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

تاج نام نویسی

تاج نام نویسی این با بر سر دو تا نگارهای گلم

[ ۱۳٩٤/۱۱/٥ ] [ ٦:۱۳ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

پیام های قرآنی پایه اول

دختران گلم :برای یادگیری وتمرین بیشتر در منزل در این پست

پیام های قرآنی کتاب قرآن اوّل دبستان را تقدیمتان می کنم

لبخند    لطفا روی تصویر زیر کلیک کنید.    لبخند

 

 

[ ۱۳٩٤/۱۱/٤ ] [ ۱٠:۳٧ ‎ب.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

جایزه ترم اول

پایان ترم اول ودادن جایزه به بچه ها

[ ۱۳٩٤/۱۱/٤ ] [ ٦:٤٩ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

بازی جنگل

برای تدریس صدای (گ)بچه ها ماسک جانوران را درست کردند

 و در کلاس بازی کردند.لحظات خیلی خوبی بود

وبا تعطیل شدن مدرسه بچه ها نمی خواستند به خانه بروند.

[ ۱۳٩٤/۱۱/٤ ] [ ٦:۳٠ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

تدریس درس جنگل

تدریس درس (گ) با دادن گردو توسط دختر گلم نگار غفوری

با تشکر از همکاری اولیای گرامی او

تا تدریس بعدی خدانگه دار

 

[ ۱۳٩٤/۱۱/٤ ] [ ٦:٠٤ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

یک جمله حسابی از دکتر حسابی

حاصلضرب "توان" در "ادعا" مقداری ثابت است ،

هرچه "توان" انسان کمتر باشد "ادعا"ی او بیشتر است

و هرچه "توان" انسان بیشتر شود " ادعایش کمترمی گرد

                  بیو گرافی دکتر حسابی در ادامه مطلب

تصاویر زیباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی


ادامه مطلب

[ ۱۳٩٤/۱۱/۳ ] [ ۳:٥٩ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

تدریس درس پرنده

تدریس درس (پ) با دادن توپ و پفیلا توسط دختر گلم هستی درویشی

با تشکر از همکاری اولیای گرامی او

تا تدریس بعدی خدا نگه دار

[ ۱۳٩٤/۱۱/۱ ] [ ٥:٥٩ ‎ق.ظ ] [ م . میرزایی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه